27.İstanbul Türk Müziği Festivali içinde programlanan, HaliçÜ niversitesi Konservatuvarı ve MÜ ZDAK işbirliği ile hazırlanan, Covid-19 (pandemi) nedeniyle ertelenen 'GEÇMİŞ UYGULAMALAR IŞIĞINDA, TÜ RK MÜ ZİĞİ`NİN 2023/73 YOL HARİTASININ BELİRLENMESİ ULUSLARARASI SEMPOZYUMU' 12-13 Aralık 2020 tarihlerinde, çevrimiçi düzenlenmişti. Bildiri kitabının basımı üniversitedeki rektör değişimi nedeniyle hala yapılamadı. Bugün verilen bildirilere kısa kısa cevaplar vermek istiyorum. 'Her müzik insanı üzerine düşen bir görevi almalı' diye düşünüyorum.

Bildiriler

Dr. Öğr. Ü yesi Güldeniz EKMEN -   'Besteci, Yeni Eserler Yaratmada Nasıl Bir Yol İzlemeli'

AY: Kimsenin yol aradığı falan yok. Çalıyor ve söylüyorlar. YÖK`ün kurallarını yerine getirip unvan alıyorlar, ama o kadar. Uygulama alanında unvanlı akademisyenlerimiz maalesef çok az;

Prof. Mutlu TORUN - 'Türk Müziği`nde Görerek Düşünme (Müzik Eğitiminde Gözlem)'                               

Prof. Dr. Ruhi AYANGİL - 'Türk Makam Müziği Eğitiminde Yöntem Sorunları ve Çözüm Önermeleri'

Prof. Dr. Süleyman TARMAN - 'Müzik Eğitimi Kurumlarımızın Sorunları ve 2023 hedefleri için Müzik Öğretmenliği Lisans ve Lisansüstü Programları Bir Model Önerisi'

AY: Ortak bir program, görüş belirlemek çok zor; Her kişi makama gelince kendi kafasındakini doğru buluyor ve uygulamaya geçiyor. Oysa, çok yanlış Yüksek Lisans ve Doktora programları ve dersleri olduğunu anlamak için sadece benim köşe yazılarımın okunması yeterli.

Doç.Dr.Recep USLU - 'Geleceği  Aydınlatan Yeni  Sistemci Bir  Edvar: Marifet-i Musiki (H Hüsnü no 618)'

Öğr.Gökçe GÜ NEYGÜ L - 'Devlet Eğitim Politikalarında Yer Bulan 1924 John Dewey Raporu Sonuçlarının, Türk Müzik Politikasına Uyarlanması'

AY: Türkiye Müzik Politikası oluşturmak için çaba yok ki! Hala Türk müziği, çok sesli müzik ayrımı alttan alta devam ettiriliyor. Yoksa, büyük ve deneyimli müzik ustalarının, hocalarının deneyimleri, yazıları, kitapları doğru yolu gösteriyor. Ama, kim okuyup, kendine görev çıkaracak?!

Dr.Hümeyra TÜ REDİ - 'Güzel Sanatlar Liselerinde, Sanat`ın   İngilizce Öğrenilmesine Katkısı  Projesi; '

AY: Çok güzel bir çalışma. Bu arkadaşa, müzik öğretmenlerine  seminerler verdirerek geliştirmek lazım. Ama, maalesef olmuyor;

Öğr. Gör. Vural YILDIRIM - 'Yeni Yol Haritası Bizi Gelenekten Koparır mı?'

AY: Koparacağını zannetmiyorum. Çünkü, geleneği olmayan bir malzeme zaten devam ettirilemez, geliştirilemez;

Sait DURGUN - 'Oktavda 60 Koma ve 60 Frekans (Ses)'

AY: Ses sistem. Ü zerine yoğrulmuş bir çalışma. Ses sistemi halledilmez ise, 48 Konservatuvar akademisyeni, ayrı telden çalıp, ayrı terminoloji kullanmaya devam ederse akademide ne işiniz var? derler insana; Terminolojisiz bilim/sanat olmaz;

Dr.Öğr.Ü yesi Ercan KILKIL - 'Yükseköğretim Seviyesindeki  Müzik Eğitimi`ne, 2023 Hedeflenerek Nasıl Bakılmalı?'

AY: Hangi hedef?; Sadece unvan ve sadece para kazanmak üzerine kurulu müzik akademisyenleri ile nasıl bir hedef de birleşilebilir.  Hedef ne olmalı? Konservatuvarları kim çoğaltıyor? GSF Müzik Bölümleri neden açılıyor? Anadolu GSL`ni çoğaltarak ve sanatçı isimleri vererek kalite yakalanabilir mi?

Kaan ÇAĞLAYANGÖL - 'Dinleme Araçlarının Değişiminin, Müziğin Geleceğine  Etkileri'

AY: Elbette etkiliyecek. Dijital çağda birçok dinleme şekilleri, stüdyo teknikleri, kayıt sistemşeri v.b. değişecek. Ancak bunun iyi mi, kötü mü olacağını kestirmek çok zor.

Öğr. Hicran TEMUR - Prof.Dr.Süleyman TARMAN - 'Türk Sanat Müziği Korolar Festivali`nin, Müziğin Yaygınlaşmasına Etkisi!'

AY: Türü ne olursa olsun, koroların çoğalması, müziğin yaygınlaşmasına, sevilmesine olumlu etki yapıyor. Çeşitli meslekte insanların bir araya gelmesi, ortak bir amaçta buluşması sinerji yaratıyor.

Devam edeceğiz..